Consultancy

Business and Sports Performance adviseert organisaties bij het realiseren van ambities en doelstellingen. Daarbij ligt vooral de nadruk op een optimale afstemming tussen de doelstellingen en strategie van een organisatie (of afdeling), de marktontwikkelingen en het aanwezige menselijk kapitaal (strategische driehoek). In voetbaltermen doet b&sp het volgende: indien u met uw bedrijf/team aanvallend wil spelen met pressie op de helft van de tegenstander, maar uit de “scan” van b&sp blijkt dat u in uw selectie 14 verdedigers, 6 middenvelders en 1 spits heeft, zult u uw verwachtingen (speelwijze) moeten bijstellen of een aantal spelers op de “transferlijst” zetten en een aantal voorhoedespelers moet kopen voordat u uw doelstellingen en strategie zult kunnen behalen.

 

Kort gezegd, b&sp kijkt middels talent- en organisatiescans of uw ambities en doelstellingen realistisch zijn gezien de aanwezige ambities en voorkeursstijlen van mensen, gekoppeld aan de werkomgeving (cultuur). Hierbij wordt o.a. gebruik gemaakt van het model van R. Quinn. De testen worden altijd gevalideerd middels een interview. De resultaten worden vastgelegd in een gespreksverslag, individueel octogram en een groepsoctogram waarbij met name de valkuilen en voorkeursstijlen van uw mensen duidelijk zichtbaar zijn en hoe u hier het beste op kunt inspelen gezien uw eigen doelstellingen en leiderschapsstijl.

Overzicht consultancy opdrachten:

  • Strategische oriëntatiesessies bij o.a. Rabobank, DSM, KPN, NIKE en key players van de detailhandel
  • Ontwikkeling van een meetinstrument Klantgerichtheid voor de Europese service afdeling van NIKE
  • Ontwikkeling van een doorstroommodel voor Ajilon (Adecco)
  • Ontwikkeling van een Talent Management programma voor Uticon Ingenieursgroep BV
  • Ontwikkeling van een Performance Improvement Model (PIM) voor Avans+
  • Maken van een boek (bundeling interviews) over prestatieverbetering vanuit sport bekeken (Avans+)
  • Initiatie en organisatie van een congres (300 deelnemers) over Talentontwikkeling (met oa. Louis van Gaal) voor de “branding” van Avans+
  • Maken van een aantal afdelingsscans (menskant) bij o.a. Zeeland Refinery, Flowserve, Uticon Ingenieursbureau BV, Gemeente Oostmalle, R+K Raadgevend Ingenieurs- en Konstruktieadviesbureau BV en HVL
  • Ontwikkeling van de postbachelor opleidingen Commercieel Ingenieur, Young Professional in de Bouw, Bachelor Business Class (HEAO-MER), Strategisch Sales- en Accountmanagement en Masterclass Coaching met Topsporters voor Avans+